Ressources pour le personnel enseignant
Teachers and Human Rights Education (2010), by Audrey Osler and Hugh Starkey, is a book written for educators and explores the importance of human rights in relation to the daily work of teachers. This book is divided into three parts: Human rights: an agenda for action, Politics, cultures and inequalities, and Human rights and democracy in schools. Teachers and Human Rights Education (2010) utilizes global exemplars to demonstrate how schools may inspire and mobilize students to engage in social justice and peace building within a local and global context. Osler and Starkey incorporate references to numerous United Nations instruments and treaties (i.e. Convention on the Rights of the Child, UN Human Rights Declaration).
Author: Osler, Audrey and Starkey, Hugh
ISBN: 978-1858563848
Déclarations des Nations Unies et exemples
- Déclaration universelle des droits de l’homme des Nations Unies
- Convention des Nations Unies relative aux droits de l’enfant
- Déclaration des Nations Unies sur les droits des peuples autochtones
- Convention des Nations Unies relative aux droits des personnes handicapées
- Convention des Nations Unies sur l’élimination de toutes les formes de discriminations à l’égard des femmes
- Convention des Nations Unies sur l’élimination de toutes les formes de discrimination raciale
Liens avec le curriculum par province ou territoire :
Province : |
Années d’études : |
Lien avec le curriculum : |
Nouveau-Brunswick |
|
Aucun |
Alberta |
|
Aucun |
Territoires du Nord-Ouest |
|
Aucun |
Nouvelle-Écosse |
|
Aucun |
Ontario |
|
Aucun |
Île-du-Prince-Édouard |
|
Aucun |
Québec |
|
Aucun |
Saskatchewan |
|
Aucun |
Yukon |
|
Aucun |
Manitoba |
|
Aucun |
Colombie-Britannique |
|
Aucun |
Terre-Neuve-et-Labrador |
|
Aucun |
Nunavut |
|
Aucun |